D.W.Fearn VT7
 
 

D.W.Fearn VT7

Hersteller D.W.Fearn

Star Rating (0)

Bestell-Nr.: 100533

5.430,00 € *

Um diesen Artikel kaufen zu können, loggen Sie sich bitte mit Ihrem Kunden-Account ein.

Falls Sie Neukunde sind, können Sie sich ebenfalls über dieses Formular bei uns neu anmelden.

 

Lieferzeit 21 Werktage

 

Produktinformationen "D.W.Fearn VT7"

User Comments auf der D.W.Fearn Website

The VT-7 has an all Class-A vacuum tube audio path, like all our products. The gain reduction elements utilize circuitry that duplicates the sound and characteristics of the finest classic vacuum tube compressors, without depending on tubes that are no longer manufactured. The control circuitry is modern solid-state analog.

The two channels may be used independently or linked together for stereo. A built in sidechain high-pass filter may be selected to reduce the compression on bass-heavy material.

Controls (each channel):

Threshold
Gain
Attack
Release
Harder/Softer
Separate/Link/Link HPF

The VU meters may be switched between indicating gain reduction or output level.

The VT-7 has a highly-transparent sound, although it can be used more aggressively when needed. Artifacts of the compression process are substantially lower than in most other compressors.

The two channels may be used independently, or linked for stereo. In addition, a third position on the Link switch inserts a high-pass filter (HPF) in the sidechain to reduce the gain-reduction sensitivity of the VT-7 to low frequencies. This is a gentle roll-off, nominally at 100Hz. This allows a bass-heavy mix to have a better frequency balance, and prevents heavy low frequency audio from modulating the audio level. (NOTE: The photo of the VT-7 shows an older unit without the Link HPF position.)

Like all our products, the VT-7 is designed to process high-quality audio and make it sound even better.

The VT-7 is equally adept in tracking as well as as a bus compressor. Even jazz and classical tracks can be sent through the VT-7 for some mild gain control without obvious effect other than a significant improvement in the overall sound of the mix.

Performance: (no gain reduction, unity gain)

Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.5dB
-3dB at 5Hz and 65kHz

THD: less than 0.07%

Signal to Noise Radio: better than 80dB

 

 

Weiterführende Links zu "D.W.Fearn VT7"

Website D.W.Fearn Testberichte User Comments auf der D.W.Fearn Website Weitere Artikel von D.W.Fearn

Hersteller-Beschreibung "D.W.Fearn"

Doug Fearn bietet mit seiner Marke D.W.Fearn die ultimativen Studiogeräte in Röhrentechnik an.
Das muss man einfach gehört haben! Cremiger und seidiger geht einfach nicht.
Handverlötete Schaltungen ohne Schaltungsboard, qualitativ höchstwertige Bauteile und eine überragende Verarbeitungsqualität resultieren in einem Sound der Seinesgleichen sucht!

Verfügbare Downloads:

Download D.W.Fearn VT7 Manual Download D.W.Fearn VT7 Recall Sheet

Bewertungen/ Testberichte


Ralf C. Mayer | Engineer für die Fantastischen 4 / Xavier Naidoo / Pur / Mary J. Blidge / Massive Töne / Affrob / Benztown / Duran Duran / Fischmob / Bürger Lars Dietrich / Tiefschwarz / Electrostar etc. pp:
Ich konnte den D.W.Fearn VT-7 bei der Abmischung von 9 Titeln der neuen Xavier Naidoo CD "Telegramm für X" ausgiebig testen und kann mir den Fearn nicht mehr aus meinem Studio wegdenken.. . Obwohl mein Studio sehr gut mit Kompressoren ähnlicher Bauart bestückt ist. Ich liebe ihn auf Vocals, Bass und Drums !
Bei Xavier hatte ich den Fearn erst auf den Main Vocals. Er meisterte die Dynamic des erstklassigen Xaviers ohne ihn auch nur 1% im Ausdruck zu hemmen. Der Fearn verlieh Xavier einen Touch von Röhrensound mit feinen Obertönen die nie aufdringlich oder hart wirkten. Im Laufe der Produktion kam der Fearn noch beim Bass und bei den Drums zum Einsatz, ich meinte die Finger des Bassisten in meinen Ohren zu spüren. Den Drums verhalf der Fearn zu Punch und Räumlichkeit ohne Bässe zu beschneiden.
Er lässt sich leicht und intuitiv bedienen und ist durchaus auch in Extremeinstellungen zum crushen von Loops geignet. Der Übergang von moderater zu Effekt-Kompression benötigt kein Fingerspitzengefühl, sondern ist fast stufenlos regelbar.
Ein Kompressor über den ich mich jeden Morgen im Studio wieder erneut freue.


The D.W.Fearn VT7 is Winner of the Pro Audio Review Excellence Award

 


My eyes were glued to the GR meters, in awe of the adept performance of the compressor. The best proof was in the recordings, which were pleasingly limited dynamically, yet still sparkled with life, impact and richness.- Stephen Murphy in Pro Audio Review (August 2005 issue)

we tried comps by manley, thermionic culture, fairman, retro 176, millennia, inward connections, adl, chiswick reach, neve portico and more. Some of these are my favourite compressors in a studio environment but when put on the mix bus they were all pretty much left wanting. Then we tried the VT-7. I was just thrilled to hear the exact effect I was after. With the needles barely moving, the sound immediately became gently warmer, wider, utterly engaging yet subtle and discrete. I couldn't recommend it highly enough. I wish it wasn't so good on the mix bus as I'm sure it would excel in other areas too, I just can't unplug the thing from its current home as it's so special. I very rarely put my name to any gear in public as it can look queasy for both parties, but this compressor is just too good to go unheard.- Matthew Herbert, UK

 

Videos





Angeschaut